lauantai 16. toukokuuta 2015

Lammasrodeo

Kävimme Gatsbyn kanssa leikkimässä oikeita paimenia ja siinä sai lampaat sekä ohjaaja kyytiä! Gatsby hätyytteli lambeja aluksi intopinkeänä, mutta oli ällistyttävän hyvin kuulolla! Minä puolestani olin sekä pihalla, että sain yhden elikon juoksemaan jalkojeni välistä, jolloin nousin lampaan mukana ilmaan. Olisi pitänyt olla pidemmät jalat, mutta siihen hätään en saanut sellaisia alleni kasvatettua. Lopputuloksena tyylikäs kaatuminen, kipeä jalka ja hetkeksi pelästyin jo tappaneeni koko eläinpolon! Lammas ja minä molemmat toivumme kuitenkin toivottavasti vammoistamme.

Kuuntelimme saamamme ohjeet tarkasti!

Gatsby sai kiitosta vauhdistaan ja se myös ihan oikeasti totteli "maahan" käskyä kaikesta innostaan huolimatta! Pätevä pikku paimenpuikula! Saimme taas koottua laumaa sekä kuljetettuakin sitä vähän. Minä olin vaihteeksi tiimimme heikoin lenkki, joka ei osannut liikkua eikä varsinkaan suoraan. Tein mitä hienoimpia mutkia väistellessäni lampaita... Syytä tästä kaikesta sitä, että minua ei vaistot ohjanneet kepillä huitomisessani. Käpy sen sijaan näytti olevansa ihan oikeasti peimenten sukua! Sitä ei edes tuntunut haittaavan kevyt yhdeksän kuukauden treenitauko, vaan opit olivat jääneet mieleen. Gatsby kuunteli kuulemma hyvin keppiä (en tarvinnut edes rakasta Voima Haravaani!) ja piti paljon paremmin etäisyyttä kuin viimeksi. Yleisesti possuilua oli ehkä vähemmän ja minun pyörittämiseni jäi onneksi vähemmälle. Tokalla kierroksella en tainnut olla pyörällä päästäni kuin pehvalle lentäessäni! Suunnan kääntäminen ei kuitenkaan sujunut mielestäni yhtä hyvin kuin viimeksi, mutta kunnon paineella sain koiran kuitenkin menemään sinne minne halusin. 
Etäisyys pysyi melkoisen hyvänä melko pienellä vaivalla tällä kertaa!

Ei noi sun kehus mua kauheesti lämmitä! Päästä mieluummin takaisin lambeille!
Viime kertaan verrattuna myös minä toki olin kehittynyt. Tärkein asia oli se, että pysyin suhteellisen rauhallisena (eli omaan normi habitukseen verrattuna) enkä suuttunut koiralle. Kuvissa minulla on joko hämmentynyt ilme tai hymyilen! Fiilis oli itsellä paljon parempi, tosin se zen-asenne oli ehkä vielä vähän kaukana, mutta osa siitä taisi muistua tällä kertaa kuitenkin mukaan!


Olin oikeasti mielissäni pikku koirulistani! Katsokaa nyt sitä ♥

Paikalla oli myös Wirneen K-pentue ällöstyttämässä kaikkia pörröisyydellään ja söpöydellään!

3 kommenttia:

  1. AHHAHAHAHAHA anteeksi, mutta nauran ääneen tekstin ensimmäiselle osiolle. :-D Pakko kommentoida heti ennen kuin edes luen loppuun. Voi eiiii. :-D Mielikuva. Apuaaaaa. :-D

    VastaaPoista
  2. Ja harmi tietysti jalka. Onko parempi? Jee hyvä Katariina ja Gatsby! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen paimennusta vain pitkäraajaisille! Tai pitämään jalat visusti yhdessä :D Jalka jäykistyy aina levon jälkeen esim tunnen itseni todella nuoreksi noustessani edes tuolista ylös! Painon se on ottanut pienen veryttelyn jälkeen kannateltavakseen ja kävin tänään leikkimässä näyttelyitä Käpyn ja työkaverini kanssa, jolloin onnistuin ihan juoksemaankin. Eli kyllä tästä toivutaan :)

      Poista